16 Ağustos 2011 Salı

Film Tavsiyeleri

Sizlere son zamanlarda izlediğim filmlerden bahsetmek istiyorum.İlk filmimiz; Çınar Ağacı; Tam bir aile filmi. 4 çocuk, torunlar ve huysuz ama bir o kadar sevimli anneleriyle olan ilişkilerini konu alan film , aile değerlerinin ne kadar önemli olduğunu o kadar güzel vurguluyor ki, kesinlikle izlemenizi öneriyorum. 2010 yapımı Çınar Ağacı, oldukça başarılı bir oyuncu kadrosuna sahip, özellikle küçük oyuncunun performansına ve şirinliğine bayılacaksınız.



Zoraki Kral; 2010 yapımı, 4 dalda Oscar almış olan bu filmi , anımsarsanız Cumhurbaşkanımızda methetmişti bir süre önce ...Dönem filmi olarak oldukça başarılı bir yapım olmasının yanısıra, kurgu ve oyunculuklarda göz dolduruyor doğrusu...Özellikle Colin Firth'in oyunculuğu takdire şayan. Filmin psikolojik açıdanda çok iyi irdelenmiş olduğu kanısındayım.İnsanların korkularının üzerine gitmesi gerektiği, statüsü ve sınıfı her ne olursa olsun,  hepimizin korku yada kusurlarının olabileceğinin ve hiç ummadığınız birinin desteğiyle bunları yenebileceğinizi bu hikayeyi izlerken tekrar hatırlıyorsunuz. Bunların yanısıra bütün genel geçer kurallar bir yana ,dostluk, samimmiyet ve güvenin herşeyin hakkından geldiği gerçeğini anlatan izlenilesi bir yapım.Mutlaka izleyin, pişman olmayacaksınız...


Mary and Max ;İşte dostluk üzerine, sevimli , naif,  sıcacık bir film.Animasyon olduğuna bakmayın, sizi güldürebildiği gibi, iki damla gözyaşı akıtmanızıda başarıyor.Bu filmi izledikten sonra, hemen en yakın arkadaşınıza mektup yazmak isteyeceksiniz ..44 yaşında obez bir adamla, 8 yaşında küçük bir kız arkadaş olabilirmi? Ortak noktaları ne olabilirki? 'Yalnızlık'...
Bu filmi seveceğinizi umuyorum...Mutlaka izleyin...
Filmden bir replik;Seni affediyorum; çünkü; sen kusursuz değilsin....(Bu replik filmi izledikten sonra çok anlamlı gelecek emin olun...)


Kişisel not: Filmi early grey eşliğinde ekmek arası çikolata yiyerek izlemeyi unutmayın;)...


İncir Reçeli, Melankoli ve aaaşk dolu bir film izlemek istiyorum diyenler için, İncir reçelini öneriyorum. Oyuncuların natürel oyunculukları filme ayrı bir tat vermiş zannımca .Her ne kadar kurguda ufak tefek hatalar olsa ve sonu biraz fazla arabesk bitiyor olsa bile izlemeye değer bir film. Aşkın kıymetini bu denli vurguluyor  olması bile filmi izlenebilir kılmıyormu zaten....Fakat baştan uyarıyorum, biraz benim gibi (eşimin tabiriyle:) 'sulu zırtlak' biriyseniz ; kağıt mendillerinizi aman ha  yanınızdan eksik etmeyin:)....


2010 yılının ses getirmiş filmlerinden, Kaybedenler Kulubü;  Yiğit Özşener ve Nejat işler'in harika oyunculuğuyla gerçekten başarılı bir türk yapımına imza atılmış.Filmde yalnızlık, cinsellik gibi konular bir yandan ti ye alınırken, öte yandan derin felsefi yaklaşımlarla iç burkan dialoglara yer verilmiş.Aslında hayat tercihlerimizden ibaret, yalnız olmakta ,kaybeden olmakta bir tercih olabilir. Öncelikler, tercihler, seçimler, aşk, cinsellik gibi konuların etkileyici ve sürükleyici bir biçimde işlendiği gayet tadında, gayet başarılı bir film olmuş. Eğer izlemediyseniz;' mutlaka izlenmeli' listenize almanızı öneriyorum.

Film tavsiyelerimizin sonuna geldik.İzlediğim filmlerin içinde memnun kalmadığım yok diyebilirim.Hepsini gönül rahatlığıyla öneriyorum. Umarım izlenimlerim bir fikir ,bir renk katabilmiştir sizlere.

Sevgiler...

Ps:Bazı arkadaşlarıma yorum bırakmak istediğimde yorum panelinde sorun yaşıyorum.Nolur bana geri dönüş yapmadı diye kırılmayın.Aksine heyecanla yeni bir blog tanımak,yada güzel bir paylaşıma yorumda bulunmak için geri dönüyorum.Ayrıca beni ekleyen arkadaşlarımı eklemek için geri döndüğümde bazen sayfa bağlantıları eklenmemiş oluyor ve ben onları ekleyemiyorum.Sanırım bu durum yüzünden bloguma gelen ve sonra kırılıp beni izlemeyi bırakanlar oluyor.Ama söylemek isterimki, bu benim kasıtlı yaptığım bir şey değil inanın.Bu durum hakkında yapabileceğim bir şey varmı acaba?Bir fikri olan beri gelsin lütfen!....

4 yorum:

Barbygirl_here dedi ki...

Mary and Max'i merak ediyordum,en kisa zamanda izleyecegim...

Ama Kaybedenler Kulubu'nu izleyecegimi hic sanmiyorum.Bir filmde o kadar sokak agzi varsa,kufur vb varsa ben soguyorum,sevmiyorum.Sirf reklami ve fragmani bile soguttu beni :)

Tabi herkesin zavki ayri,kimi begenir kimi begenmez, saygimiz sonsuz...
Izlersem Yigit Ozsener icin izlerdim ki Nejat Isler dedin mi uzak dururum :S
Sevmiyorum o adami.

Incir receli de halen izleyecek olduklarimdan ^^

Film onerileri guzel oluyor.Hemen bulup izleyesim geliyor onerilenleri,sagol canim oneriler icin <3

Duygu dedi ki...

FerahFeza:Canım Mary and Max'i mutlaka izlemelisin.Çok beğeneceğini düşünüyorum.
Kaybedenler Kulübüne gelince, tıpkı bende senin gibi bel altı espirilerden hoşlanan biri değilim esasında.Fakat aslında filmde bu iki serseri gibi görünen adamın bu tutumları yüzünden neler kaybettikleride vurgulanmış.Yani hiç aşık olmamış günü birlik rock'n roll kültüründe yaşayan iki başıboş adamın neleri bilerek ve isteyerek kaybettikleri anlatılmış.Mesela aşkı bile göğüslemenin fedakarlık ve kişisel saygı gerektirdiği gibi...Filmde ilginç ironiler var yani...Yoksa ucuz bel altı espirilerin döndüğü basit bir film olsa asla tavsiye etmem,beni az çok tanıyorsun:)
İncir reçelide dediğim gibi bazı yerleri çok klaşe olsada izlenilebilir bir aşk filmi..Fırsat bulduğunda izlemeni öneririm tatlım..sevgilerimle...

Barbygirl_here dedi ki...

Ekstra aciklama icin tesekkurler canim,e$im de ayni sekilde bir aciklama getirmisti :) Merak da etmedim degil,simdi bir sans vereyim bakalim....Optum canim ^*^

Adsız dedi ki...

mary and max ı iki gün önce izledim .çok beğendim gene izlerim. çok samimi ve sıcak.
incir reçeli . oscarlık bir film .çok emekli de bir film :)